Onze school

Het gebouw
Het gebouw is zo ontworpen dat van buitenaf te zien is dat het een school is voor ervaringsgericht onderwijs. Dit is gedaan door de tempel van het ervaringsgerichte onderwijs duidelijk terug te laten komen in het gebouw. Het gebouw heeft een ruime opzet. Hier is bewust voor gekozen, zodat er extra activiteiten uitgevoerd kunnen worden en er voldoende ruimte is voor het atelier. De school bestaat namelijk uit drie etages.
De meest gebruikte ruimtes, zoals klaslokalen etc. zijn op de onderste twee verdiepingen geplaatst, om te zorgen dat deze makkelijk toegankelijk zijn.
Een impressie van het schoolgebouw.
Hieronder kort per etage beschreven welke ruimtes er in de school zijn:
-
Begane grond:
- De hoofdingang is aan de voorzijde
- Keuken
- Directieruimte
- Lerarenkamer
- Lerarentoilet
- Berging aan klaslokalen vast en een aparte algemene berging.
- 2 Klaslokalen van 10m bij 8m
- Aparte toiletten voor de kleuters
- Toiletten voor groep 3 en 4
- 2 Klaslokalen van 9m bij 8m
- Spellokaal van 104 m2
-
Eerste verdieping:
- 6 Lokalen van 10m bij 8m
- Toiletten voor de jongens en voor de meisjes.
- Een werkruimte voor de conciërge en voor de ib-er/rt-er.
- Opslag voor de school.
-
Tweede verdieping:
Grote lokalen die gebruikt kunnen worden als technieklokaal, handvaardigheidlokaal en muzieklokaal en een mediatheek gedeelte waar men gebruik kan maken van 10 computers en van de vele boeken die in de bieb te vinden zijn. Bij de bovenverdieping kunnen ook andere activiteiten uitgevoerd worden zoals bijscholing voor docenten of cursussen voor ouders.
Het gebouw is zo ingericht dat leerlingen uitgedaagd worden om op eigen initiatief iets te ondernemen. Hierbij kan gedacht worden aan het halen van een boek in de mediatheek op de tweede verdieping of het werken aan een project buiten de klas. Dit sluit aan bij de milieuverrijking binnen het ervaringsgerichte onderwijs. Zo kan het zijn dat een leerling tijdens de vrije keuze ruimte wil gaan timmeren. Hier is dan de mogelijkheid toe op de tweede verdieping. Binnen het team verdelen de leerkrachten zich tijdens de vrije keuze ruimte over verschillende lokalen; muziek, techniek/handvaardigheid, spelletjes etc. en het afmaken van de weektaak.

Schoolplein:
De school beschikt over twee pleinen. Er is een plein ingericht voor de onderbouw(groep 1 t/m 4) en een plein voor de bovenbouw(groep 5t/m 8). Deze pleinen zijn gescheiden door de schooltuin. Het plein voor de onderbouw is ingericht met speeltoestellen. Het plein voor de bovenbouw heeft een multifunctioneel veld waarop gevoetbald, gebasketbald en gevolleybald kan worden. Op beide pleinen is er ruimte voor de kinderen om te bewegen.
Atelier:
In het atelier wordt er gewerkt aan activiteiten die een bijzondere begeleiding, bijzondere materialen of bijzonder ruimte veronderstellen. Hierbij kan je denken aan: Techniek, drama en muziek. Op de tweede verdieping van de school is hier een aparte ruimte voor ingericht.